Budowanie listy mailingowej – 3 podstawowe zasady

Lista adresów email osób, które same z chęcią Ci je podały i zgodziły się na otrzymywanie wiadomości newsletterowych to dosłownie złoto dla Twojego biznesu – nie ważne, czy zajmujesz się doradztwem, czy hodowlą jedwabników.

Taka lista oznacza bowiem, że masz spis ludzi, którzy z bardzo dużym prawdopodobieństwem kupią coś od ciebie, bo dali informację zwrotną, że Twoja nisza (zakres działania) ich interesuje.

Jakie są podstawowe zasady budowania listy mailingowej?

W tym artykule udzielę kilku cennych porad, dla tych, którzy rozpoczęli listę mailową i ponieśli porażkę, dzięki którym możesz „odmłodzić” swoje nieudane przedsięwzięcie i zacząć od nowa, ale też dla tych, którzy zaczynają. Oto trzy szybkie i łatwe sposoby na zbudowanie dochodowej listy mailowej (zwanej też w żargonie marketingowym listą opt-in)

1. Spraw, aby klienci najpierw zaufali Tobie i Twoim produktom.

Samo uruchomienie listy opt-in nie uczyniłoby Cię ekspertem i wiarygodnym sprzedawcą. Umieść wiele artykułów na początku, zanim zaczniesz tworzyć listę. Napisz na temat, który znasz, zacząłeś i wykorzystujesz w swojej witrynie. Postaraj się umieścić fora na pierwszym miejscu, aby zdobyć wiedzę o swoich klientach na temat ich pragnień i potrzeb oraz ukierunkować te pragnienia i potrzeby.

Dołącz do forów również z innych witryn. Zapewnij fachowe porady i rekomendacje. Kiedy poczujesz, że ludzie już Ci ufają, będziesz mógł założyć własną listę opt-in. Możesz zbudować bazę również z innymi użytkownikami forum. Możesz poprosić ich o dołączenie do Twojej listy. Przyjaciele to zawsze dobrzy klienci. Umieść link do swojej witryny, aby mogli zobaczyć, o co chodzi w Twojej firmie.

Pewna prawda jest taka, że pieniądze wpłyną tylko wtedy, gdy konsumenci i abonenci uwierzą w ciebie i ci zaufają. Chcą produktu lub usługi, która mogłaby być dobrą wymianą za ich pieniądze. Ludzie nie kupią czegoś z twojej rekomendacji, jeśli cię nie znają.

2. Znajdź produkt lub usługę, której ludzie chcą i potrzebują.

Chociaż może to nie być twoją mocną stroną, jeśli zapewniasz usługę i produkt, które dobrze zbadałeś i poznałeś, możesz je kontynuować. Zainwestuj swój czas, wysiłek i pieniądze, które możesz sprzedać, a także kupujący lub subskrybenci Twojej listy opt-in, z których mogą skorzystać.

Chociaż prawdą jest, że najlepiej sprzedać coś, czym jesteś zainteresowany, niewiele osób ma takie same zainteresowania jak Ty, jeśli zdecydujesz się sprzedać coś, co nie jest do końca popularne lub dochodowe. Przeprowadź dobrze swoje badania, a zobaczysz, jak przyjdą zyski. Zapewnij również swoim subskrybentom materiały promocyjne, które mogliby faktycznie wykorzystać i rozpowszechnić.

3. Zaprzyjaźnij się z innymi użytkownikami listy opt-in

Jest to w zasadzie korzystne, zwłaszcza jeśli jest to ktoś, kto już uruchomił udaną listę opt-in. To są ludzie, którzy mają doświadczenie w tym przedsięwzięciu, a doświadczenie jest wciąż najlepszym nauczycielem. Chociaż w Internecie dostępnych jest wiele artykułów, nie ma to jak założenie konta z pierwszej ręki od osoby, której ufasz.

Doświadczeni użytkownicy list opt-in będą mogli powiedzieć Ci, co robić, a czego nie, ponieważ przeszli przez to. Chociaż różne sytuacje zdarzają się różnym osobom, ogólna koncepcja może być bardzo pomocna. Jest wiele rzeczy, których należy unikać, a ci ludzie będą mogli ci powiedzieć, które z nich.

Budowanie dochodowej listy opt-in nie dzieje się z dnia na dzień

Jest wiele przygotowań i wysiłku do zrobienia. Listy akceptacyjne są budowane od podstaw, ponieważ wraz z powiększaniem się listy należy również dbać o jej jakość.

Utrzymuj porządek i zarządzaj. Jeśli zajdzie taka potrzeba, skorzystaj z pomocy lub zatrudnij pomoc, po prostu upewnij się, że Twoi subskrybenci są zadowoleni i chętnie dokonają zakupów. Takie osoby mają również kompetencje, aby wytłumaczyć jakie efekty można osiągnąć przy pomocy reklamowanie się w Internecie.