Jak otworzyć dobrze prosperujący salon kosmetyczny. Przewodnik.

Jeśli myślisz o otwarciu salonu piękności, doskonalenie umiejętności biznesowych może być równie ważne jak doskonalenie umiejętności kosmetycznych. Założenie małej firmy może być trudne, a zbudowanie solidnej bazy klientów wymaga wiele czasu i wysiłku. Ten przewodnik po zakładaniu salonu kosmetycznego może pomóc Ci poruszać się po drodze.

1. Określ model biznesowy swojego salonu.

Nie wszystkie salony działają w ten sam sposób. Niektóre salony działają na zasadzie franczyzy, podczas gdy inne są całkowicie niezależnymi przedsiębiorstwami. Można również rozważyć zakup istniejącego salonu kosmetycznego, nadając mu własną nazwę i personalizując go.
Kolejnym aspektem Twojego modelu biznesowego jest sposób, w jaki planujesz zarządzać relacjami ze stylistami, którzy pracują dla Twojego salonu. Istnieją dwie możliwości: albo system wypożyczania sprzętu, albo system prowizyjny. Jeśli wynajmujesz sprzęt niezależnym stylistom, będziesz mieć mniej kosztów początkowych, takich jak ubezpieczenie i świadczenia, ale nie będziesz mieć też tak dużych możliwości rozwoju w przyszłości. Jeśli chcesz rozwijać swoją markę salonu, aby objąć wiele salonów w swoim mieście lub regionie, system oparty na prowizji może być dla Ciebie lepszym rozwiązaniem.

2. Stworzenie biznesplanu i wypełnienie wymaganych formalności.

Zanim zaczniesz zatrudniać stylistów lub projektować wnętrze salonu, musisz mieć solidny biznesplan. Twój biznesplan jest niezbędny do zabezpieczenia finansowania dla Twojego salonu oraz do prognozowania wydatków i przyszłej rentowności. Część biznesplanu powinna zawierać listę sprzętu, który jest potrzebny do otwarcia salonu i ile on kosztuje.
Istnieją szczegółowe przepisy dotyczące otwierania salonu kosmetycznego, takie jak rejestracja salonu i ubieganie się o licencję na prowadzenie działalności od organu polecającego lub lokalnej agencji.

3. Praktyczne aspekty otwarcia salonu kosmetycznego.

Zanim otworzysz salon, musisz sfinansować swój pomysł na biznes. Źródła finansowania salonów są bardzo zróżnicowane. Możesz wykorzystać zaoszczędzone pieniądze na rozpoczęcie działalności, pożyczyć pieniądze od rodziny i przyjaciół, sfinansować początkowe koszty rozpoczęcia działalności lub pożyczyć pieniądze z banku, lub od prywatnego pożyczkodawcy. Niezależnie od tego, skąd pochodzą fundusze, upewnij się, że masz wystarczająco dużo pieniędzy na pokrycie kosztów operacyjnych przez co najmniej 6 do 12 miesięcy, aby Twój salon miał czas na rozpoczęcie generowania zysków i stanie się samowystarczalny.
Kiedy Twój biznesplan jest już gotowy, a fundusze są na miejscu, nadszedł czas, aby zabrać się za praktyczne aspekty zakładania salonu i zatrudniania stylistów. Odwiedź kilka miejsc, zanim zdecydujesz się wynająć konkretną przestrzeń, i zleć generalnemu wykonawcy spojrzenie na lokalizację, zanim się do niej zobowiążesz, aby ustalić, czy musisz zainstalować lub zmienić okablowanie, oświetlenie lub system ogrzewania przed dniem otwarcia.
Kup lub wypożycz sprzęt, którego potrzebujesz i rozważ finansowanie sprzętu, aby upewnić się, że masz wszystko, czego potrzebuje nowy salon. Materiały eksploatacyjne to kolejny wydatek i musisz zdecydować, jaki asortyment produktów chcesz oferować w swoim salonie. Współpracując z konkretną firmą, aby korzystać wyłącznie z ich produktów w salonie, możesz zaoszczędzić pieniądze, ponieważ wiele firm oferuje zniżki za długoterminowe umowy lub zakupy hurtowe.
Uważaj, aby zatrudnić kompetentnych stylistów, ponieważ to oni będą stanowić o Twojej reputacji w kluczowych pierwszych tygodniach po otwarciu lokalu. Wybieraj stylistów ze względu na ich osobowość, a nie tylko umiejętności techniczne. Możesz wyszkolić kogoś, jak stworzyć niesamowitą fryzurę lub opanować technikę koloryzacji, ale klienci są lojalni wobec stylistów, których lubią i którym ufają.
Być może trzeba będzie również zatrudnić recepcjonistów, księgowych i pracowników obsługi technicznej dla swojego salonu. W niektórych przypadkach technologia lub outsourcing mogą ograniczyć potrzeby związane z zatrudnianiem pracowników, ale konieczne będzie również wcześniejsze skonfigurowanie tych systemów. System rezerwacji online może pomóc zorganizować swój harmonogram, a wynajęcie usługi sprzątania, aby przyjść w regularnie może zwolnić innych pracowników, aby skupić się na sprzedaży produktów lub innych zadań.

4. Rozpowszechniaj informacje o swoim nowym salonie piękności.

Pomyślenie o marketingu przed otwarciem drzwi pomoże Ci rozkręcić Twój biznes kosmetyczny. Stwórz stronę internetową i konta w mediach społecznościowych przed otwarciem salonu, aby rozpocząć rozpowszechnianie informacji o swojej działalności. Stwórz dzień otwarcia specjalne i ograniczone czasowo promocje, aby przyciągnąć ludzi do salonu przez pierwsze kilka tygodni i miesięcy, podczas budowania reputacji.
Postaraj się zrobić dobre pierwsze wrażenie na klientach, którzy przechodzą przez Twoje drzwi w ciągu tych kilku pierwszych dni i tygodni. Zapewnij nienaganną obsługę klienta i zrób dodatkową milę, aby stworzyć doświadczenie klienta, o którym nowi klienci opowiedzą swoim przyjaciołom i rodzinie.

One thought on “Jak otworzyć dobrze prosperujący salon kosmetyczny. Przewodnik.

Dodaj komentarz